BELLISSIMA

 

Magnani_Chiari_Bellissima 

Director: Luchino Visconti

Actors: Anna Magnani

               Walter Chiari

               Tina Apicella

Any: 1951

Títol original: Bellíssima          

Nacionalitat: Itàlia

Gènere: Neorealisme

 

ARGUMENT

En la Itàlia deprimida de la postguerra, la senyora Maddalena Cecconi (Anna Magnani) vol un futur millor per la seva filla. Observa un anunci en el que es reclama una nena per actuar en una pel·lícula i no dubta en anar amb la seva filla Maria (Tina Apicella), per aconseguir el seu somni: que la nena sigui una estrella de cine.

L’ empresa serà un camí cap a la decepció. Primer la multitud de nenes que volen passar la selecció, més tard la coneixença d’un busca vides que diu tenir contactes amb el jurat i li demana cinquanta mil lires per influir en gent important i aconseguir recomanacions.

Els diners serveixen perquè el pinxo es compri una moto i intenti fer la cort a la dona.

La senyora Cecconi, contempla, finalment, la gravació de la proba que realitza la seva filla, en la que és menyspreada per un jurat que es peta de riure en tant la nena esclata en plors.

El director de la pel·lícula, reconsidera la seva determinació i en última instancia, escull a Maria. La senyora Cecconi en un darrer gest de dignitat, decideix no signar el contracte i continuar la seva vida precària però cercant l’ amor de la nena i la seva felicitat.

 

Bellisima

 

COMENTARI

La pel·lícula s’ inscriu en el concepte de neorealisme italià, el moviment que captava el costumisme i la quotidianitat de la vida de la gent del carrer.

Molt lluny de la sofisticació que mostrarà Visconti en el seu cine posterior, el director parla de la voluntat d’ascens social d’una dona treballadora a través de l’ èxit artístic de la seva filla.

De la manipulació d’una nena en funció dels interessos de la indústria cinematogràfica i dels pares. De com aquest camí a l’ estrellat es mostra com un viacrucis on es troben vividors, probes inacabables o gent que ha renunciat al seu somni, cas de la noia que ha estat actriu i ara fa treballs burocràtics a cinecitta.

Tots aquests esdeveniments fan que la mare reconsideri la seva posició i acabi rebutjant la suposada cursa cap a l’ èxit de la nena, tornant a la realitat, tot i que significa la frustració dels seus desitjos.

 

 

4 thoughts on “BELLISSIMA

  1. Me la deixo en llista d’espera; el poc cinema italià que he vist d’aquella època i de l’anomenat gènere del neorrealisme (de vegades de caire documental) m’ha agradat bastant.

    Quan la vegi, hi torno…
    podi-.

    M'agrada

    • L’acabo de veure… La veritat és que m’ha costat molt de seguir-la en Italià (alguns italians m’han dit que és normal; que és una característica de la Magnani… Tot i no captar les paraules es comprenia bastant bé la trama i, això sí, quedes impregnat d’aquella quotidianitat italiana de vida de barri…

      podi-.

      M'agrada

  2. És interessant pero n’hi han de millors dins el neorealisme. Potser els hi tindria que posar una qualificació a les pel.licules per que tot fos més orientatiu.
    Per cert hi han cursos d’Italia en l’ Ateneu Roig de Gr“acia a preus asequibles i en Hospitalet, gratuits, si est“a interessat, demana’m información.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s