CELOS

cELOS

Director: Vicente Aranda

Actors: Aitana Sanchez Gijón

             Daniel Gimenez Cacho

             Maria Botto

             Luis Tosar

             Alicia Sanchez

Any: 199

Nacionalitat: Espanya

Gènere: Drama

 

ARGUMENT

     Carmen (Aitana Sanchez Gijón) treballa en una fàbrica de taronges en el llevant espanyol, surt amb Antonio (Daniel Gimenez Cacho), un camioner i pensen casar-se en breu.

Un dia Antonio veu una foto antiga de Carmen en la que està abraçada a un altre home, li demana explicacions a la noia i la maltracta, Carmen s’ enutja , talla la relació i cancel·la la boda.

Al cap d’un temps Antonio torna i demana excuses, la parella surt de nou i es casa però l’ home insisteix en conèixer qui era el desconegut de la foto i que és el que va passar amb ell, això fa que la relació s’agrí.

Antonio s’ assabenta que el home es diu Jose, després de seguir algunes pistes falses, s’ informa de que el suposat rival viu en Bilbao.

Mentre, Cinta (Maria Botto), la millor amiga de Carmen, treballa en una sabateria, s’ho fa amb el vidu, amo del negoci , ha participat en el passat de Carmen i decideix deixar la feina i fugir.

Antonio te que fer un encàrrec en Bilbao amb el camió i Carmen l’ acompanya, allà es troben amb Jose, Antonio treu una escopeta amb la decisió de matar-lo però llavors és quan veuen que està acompanyat de Cinta, que és la seva estimada.

Carmen , és llavors qui, gelosa i despitada, li arrabassa l’ escopeta a Antonio, dispara i mata als dos amants.

cELOS I

COMENTARI

Vicente Aranda realitza una pel·lícula en la línia coherent de la seva prolífica carrera filmogràfica, on les relacions passionals i el sexe ocupen un espai important.

El nom del film defineix el seu esdevenir, es tracta d’un conte que te com a eix fonamental un tema d’ actualitat permanent: la gelosia.

La gelosia és un monstre que te atrapat a Antonio, aquest desconfia de la seva dona i desperta els fantasmes del passat, d’una relació suposadament exhaurida.

El recel s’ interposa en l’ amor i com més dades coneix Antonio més li bull el cap i més dubtes te.

Aranda li dona un gir inesperat al film en el seu brillant final, quan resulta ser Carmen la que es veu afectada per la gelosia i mata al seu antic amant, al veure’l amb una altra dona, la seva millor amiga.

L’ escena que tanca la pel·lícula està especialment cuidada. L’ antic amant és un més en un dia de pluja i els paraigües oculten saber amb qui va, quan Carmen ho descobreix li pren l’ arma al marit i dispara , la bala entra a través del paraigües.

Un llarg picat ens mostra a la parella abraçant-se sota la pluja amb els cadàvers dels amants , morts, al costat.

Aranda tracta sobre el poder del desig i del sexe i d’ aquí neix l’ obsessió que no permet viure i porta a l’ assassinat, d’ eros a tanatos.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s